Prasa o kolejce



Promocyjna tablica na jubileusz


     Dwie nowe tablice informacyjne zachęcać mają średzian i gości odwiedzających nasze miasto do przejażdżek w 2012 roku średzką wąskotorówką. To pierwsze działania promocyjne w roku, w którym trzeba podjąć decyzję, co do jej przyszłości.

Autorem zdjęcia reklamującego kolejkę jest pracownik Wydziału Promocji i Rozwoju Powiatu. Zostało ono zrobione podczas kursu retro kolejki. Główną gwiazdą jest na nim parowóz px48-1756.
     Za gotowe już dwie tablice powiat zapłacił 4797 złotych. Pierwsza z tablic stanęła przy ul. Niedziałkowskiego - tuż przy wjeździe na teren kolejki wąskotorowej. To pierwsza z tegorocznych "akcji" reklamujących sezon przejażdżek ciuchcią ze Środy. Ten rozpocznie się tradycyjnie 1 maja.

Konkurs na jubileusz

Rok 2012 jest dla wąskotorówki rokiem szczególnym. Z jednej strony obchodzić będzie jubileusz 110-lecia działalności.
     Z tej okazji jak "Średzka" dowiedziała się w wydziale Promocji i Rozwoju Powiatu, zaplanowano "urodzinową" zabawę dla wszystkich miłośników średzkiej kolejki wąskotorowej (prawdopodobnie będzie to w czasie festynu inauguracyjnego sezon, czyli 1 maja).

     W planach jest także zorganizowanie na przełomie marca i kwietnia konkursu dla dzieci i młodzieży. Z drugiej jednak strony będzie to też rok, w którym zarząd i radni powiatowi będą musieli podjąć decyzję co dalej z ciuchcią do Zaniemyśla - czy w przyszłym budżecie znajdzie się dodatkowe minimum sto tysięcy złotych na przegląd parowozu, umowy licencyjne i inne konieczne naprawy taboru oraz torowiska.

     Jeśli w budżecie nie będzie na to pieniędzy - ciuchcia w najlepszym przypadku zamiast ze Środy do Zaniemyśla pojedzie tylko na "kipę" i z powrotem. W najgorszym stać będzie na stacji jako jeden z rekwizytów w muzeum, które powiat tam założy.

Miłośnicy kolejki czekają z niepokojem na decyzje władz powiatu. Mogą jedynie prosić, by nie skazywać kolejki na likwidację i pokazywać, że jest ona ważna i potrzebna Środzie i mieszkańcom powiatu.
     O kolejce, tym co się dzieje na stacji w miarę na bieżąco przeczytać można na stronie www.sredzkakolej.pl, ale i na facebooku, gdzie są strony ze zdjęciami średzkiej kolei powiatowej i informacjami na jej temat, a także na Naszej Klasie.

Promocyjne podsumowania

W 2011 kolejką jechało 6 tys. osób. Na działania promocyjne wydano 9723,96 zł - w tym jest też kwota za tablice. Za pozostałe niespełna 5tys. zakupiono m.in. słodycze dla przedszkolaków rozdawane podczas grudniowego kursu kolejki do Zaniemyśla, zrobiono też koszulki i ulotki na kurs retro, wydrukowano trochę ulotek z rozkładem jazdy.
      Poza tym powiat promował kolejkę między innymi za pośrednictwem Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, a 300 sztuk folderów promocyjnych (w języku polskim, angielskim, niemiecki francuskim oraz włoskim) oraz ulotki z historią kolejki i rozkładem jazdy na 2011 r. przekazano do Punktu Informacji Turystycznej na Starym Rynku w Poznaniu.

      Przed rozpoczęciem sezonu turystycznego wydrukowano 40 plakatów z rozkładem jazdy - plakaty te rozwieszone zostały na terenie miasta i gmin powiatu średzkiego. Poza tym starostwo samo wydrukowało nie tylko 400 sztuk ulotek dotyczących historii średzkiej powiatowej kolejki wąskotorowej i rozkładu jazdy, ale także bilety na przejazdy ze Środy do Zaniemyśla oraz bilety na imprezę retro.

Gadżety promocyjne kolejki były nagrodami m.in. na Średzkich Sejmikach Kultury czy Dniach Powiatu Średzkiego. Wąskotorówką reklamował się także nasz powiat w ubiegłym roku w ramach imprez organizowanych przy realizacji projektu "Z Napoleonem do Wielkopolski". Najpierw było to podczas festynu "A mój pradziadek był generałem" w Jaszkowie, później natomiast na wspólnym stoisku partnerów projektu podczas Targów Tour Salon. Baner Kolejki podziwiać mogli także goście Festiwalu Kuchni Wielkopolskiej w Gnieźnie, którym dodatkowo wręczano ulotki z zaproszeniem na kursy w 2012 roku.

Na ten rok powiat w planach ma kontynuację działań promocyjnych, czyli współpracę z WOT; wydanie ulotek i plakatów z rozkładem jazdy.
      W ramach akcji promocyjnych, poza jubileuszowym festynem, zaplanowano też m.in. promocję ciuchci na targach ITB w Berlinie; podczas imprez związanych z projektem " Z Napoleonem do Wielkopolski" na terenie powiatów kościańskiego, śremskiego i jarocińskiego, a także podczas Średzkich Sejmików Kultury. Będzie też zorganizowany kurs retro, a także po raz kolejny najmłodsi mieszkańcy Środy wyruszą ciuchcią w zimowy kurs do Zaniemyśla.    

"Gazeta Średzka" nr 3/861, 19-01-2012







English version. Click here. Deutsch version. Klicken Sie hier.